מתכון ציר עוף חום

  • זמן הכנה
    30 דקות
  • זמן בישול
    4 שעות
  • סועדים
    10
  • צפיות
    430

מתכון לציר עוף חום

ציר עוף חום הוא אחד מנוזלי הבישול הבסיסיים ביותר במטבח המקצועי ומבוסס על נוזלים של עצמות עוף, ומתכון לירקות מירפואה ותערובות תיבול מיוחדות הנקראת בוקה גרני מתכון לבוקה גרני.

ציר העוף הוא בעצם סוג של מרק עוף ומשמש כבסיס למאות רטבים ותבשילים במטבח ומעשיר את טעמו של כל תבשיל ורוטב על בסיס עוף. ציר העוף נחלק לשני סוגים עיקריים, ציר עוף לבן וציר עוף חום. הציר החום מתקבל לאחר צליית עצמות העוף ובהכנת הציר הלבן לא צולים את עצמות העוף.

רכיבים

מצרכים לציר עוף

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    לפני שמתחילים להכין את ציר העוף, כדאי לבדוק ברשימת ציוד מטבח הרלוונטי שיש לכם את כל הציוד שצריך למתכון. בנוסף, שימו לב כי זמן הכנת ציר עוף אורכת זמן ממושך. כ 4 שעות, לכן עדיף להכין מראש שיהיה לכם בקופסאות במקפיא ובעת הצורך פשוט להוציא בהתאם לכמות הרצויה.

    a1 שלב

    בשלב הראשון של הכנת מתכון הציר עוף, יש לוודא כי הכנו מבעוד מועד את ההכנות הדרושות לירקות מירפואה + תערובת התיבול בוקה גרני.

    a2 שלב

    לשים את עצמות העוף (כנפיים בעיקר) בתבנית תנור, ואפשר גם כרעיים, למשוח אותם ברסק עגבניות ולהכניס לתנור שחומם מראש ל 250 מעלות כ 30 דקות או עד שיקבלו גוון חום. במידה ומעוניינים להכין ציר בקר לבן, מוותרים על שלב זה. הערה: אם הכוונה להכין ציר עוף עוף לבן, כלומר ללא השחמת הכנפיים/עצמות, אז אין צורך למשוח את העצמות ברסק עגבניות.

    a3 שלב

    לשים את עצמות העוף בסיר גדול ולהוסיף מים. להוסיף את זר הבוקה גרני ולהביא לרתיחה. להנמיך את האש ולבשל ללא מכסה כ שעה וחצי.

    a4 שלב

    להוסיף את ירקות המירפואה ולבשל עוד שעה וחצי ועד מתקבל כ ליטר נוזל. מסננים בעזרת מסננת דקה או שינואה ומעבירים לקופסת אחסון.

    סיכום

    צולים חלקי העוף בתנור עד להשחמה, מוסיפים ירקות מירפואה לסיר + מים ועשבי תיבול ומבשלים עד שנשאר 2/3 מכמות הנוזלים. מסננים ובמסננת דקה ומעבירים לכלי אחסון.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X